fredag 19 februari 2010

TGIF

Jag har haft en jättebra fredag. Sara och jag fikade med Ylva och Lena vid lunchtid. Det är en kombination som inte infunnit sig tillsammans på Ströget förut. Roligt. I och med dagens fika har jag varit på Ströget inte mindre än tre gånger denna vecka. Ja, det märks att det är lov. Då kommer de gamla goda vanorna tillbaka.

Eftermiddagen har gått åt till städning och rättning av uppsatser. Så jag har gjort allt som jag hade tänkt mig. Det känns bra.

Lena bjöd in mig till en kväll med räkor och vin. Inte tackar jag nej till en sådan inbjudan. Vi satt i soffan och myste som vanligt. Lena satt och pillade mig i håret och jag trivdes.

Det är världens snöstorm ute. Lena sa till mig när jag gick, att jag inte skulle halka på vägen hem. Det gjorde jag inte heller. Däremot gick jag ner i spagat precis här utanför porten. Shitipitt. Jag fick givetvis ett skrattanfall så jag höll på att kväva mig själv. Hjälp, säger jag bara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar