söndag 31 januari 2010

Söndag

Jag anser att träningsvärk är Guds gåva till människan. Men den träningsvärk jag känner idag är i en egen klass. Den är inte skön någonstans. Jag fick rulla ur sängen. Och när jag skulle borsta tänderna fick jag lägga tandborsten på handfatet och sen öppna munnen och röra huvudet fram och tillbaka. Nej, inte riktigt. Men nästan.

Nu har Ananthi och jag varit och ätit mat och sen tittat på den sjätte Falk-filmen. Det är så en söndag ska vara. Jag har tvättat också, så lite nytta har jag gjort. För alla som undrar så ja, Joel Kinnaman och jag är fortfarande ett par. Synd för er. Toppen för mig.

Jag har inte så mycket som tittat på min arbetsväska denna helg. Det kanske jag borde ha gjort, men jag har inte känt någon lust. Jag tror det beror på att kommande vecka känns lite tung. Jag har fyra utvecklingssamtal á en timme styck utanför arbetstiden och dessutom är det öppet hus på skolan till klockan halv nio på onsdag kväll. Ingen go korv.

Måste sluta tänka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar