söndag 14 februari 2010

Alla Hjärtans Dag

Grattis på Alla Hjärtans Dag!

Jag tillhör en av dem som tycker att detta är en fullkomligt onödig dag. Jag tycker att man ska visa sina nära och kära att de är betydelsefulla alla dagar, inte på en bestämd dag. Men nu finns den och då får man lov att säga grattis. Eller "Glad Alla Hjärtans Dag" som Svenne säger. Direkt översatt från amerikat.

Igår var vi hos Ylva på inflyttningsfest. Det var en mycket lyckad afton. Ylva hade fixat och donat och man kunde inte annat än att känna sig välkommen. Det var jag, Jonna, Lena, Heléne och tre tjejer till. Ja, och så Ylva då. Sara kom lite senare eftersom hon jobbat. Det var ett bra tag sen jag träffade henne och det märktes. Vi passade på att ta igen förlorad tid. Gudars, vad roligt vi hade.

Sara och jag

Ylva och Sara

Sara och Lena

Sara och Heléne

Sara


Jag provade Ylvas hårpulver. Det gjorde jag bra.

Lena Spena


Sara tog kort mitt i mitt asgarv. Hon ser inte så ledsen ut hon heller

Vi tog oss till Björnes. Där träffade vi många kända och okända. Drängarna skulle tydligen spela där. Det hade jag ingen koll på. Vad kan det komma sig? Hur kunde jag missa det?

Vid 20 i 2 hade jag tröttnat och begav mig hemåt. Utanför Björnes drar jag i backen så det sjöng om det. Trodde ni att det var en jordbävning? Nej, nej, det var jag som halkade omkull. Fy fan, va pinsamt. Precis utanför. Det var ju massor av folk där utanför. Inte nog med att jag halkade omkull. Jag låg där länge och ålade. Jag sprattlade som en fisk på torra land. Jag fick inget fäste. Det var isgata. Och inte nog med det. Jag la mig precis bredvid en polisbil. Jag tänkte att nu tar de in mig i fyllecell. Men jag kravlade mig därifrån. När jag kom hem och tog av mig såg jag att jag skrapat upp knät. Så idag har jag ett blått knä. Det är ingen go korv. Och inte nog med det. När jag kom hem hade jag endast ett örhänge kvar. Vart är mitt andra? Och hur länge gick jag med ett?

Nu ska jag gå ner till tvättstugan och lägga in en tvätt. Mycket behövlig, då jag inte har några rena kläder. Sen ska jag och Lena gå och fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar