söndag 21 februari 2010

Dop

När jag köper presenter till folk har jag som regel att jag ska köpa något som jag själv skulle vilja ha. Den regeln tänkte jag skulle vara svår att följa när jag skulle köpa doppresent till Anton, som döptes idag. Men, med tips från Lena och Micke, så köpte jag "Barnkammarboken". En bok jag själv skulle vilja ha. Ja, om jag hade barn i alla fall. Jag känner mig nöjd med min present.

För att ta mig till kyrkan fick jag låna Lenas bil. Bara det att den var totalt insnöad på hennes parkering. Det var liksom inte ens roligt. Jag funderade på om jag skulle ta en taxi. Men Lena och Micke skottade som om det brann, och vips så var bilen ute. Vad bra dom är.

Dopet förlöpte väl. Anton, mitt lilla mök, var en ängel. Han sa inte ett ljud på hela eftermiddagen.

En hel veckas ledighet har sprungit iväg. Sprungit ifrån mig, skulle jag vilja säga. Imorgon ska jag påt igen. Och vad tycker jag om det, Lena och mamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar