tisdag 10 februari 2015

Tisdagens

Min och Lenas tisdags-date blev inställd, så jag och Andréa bestämde hastigt och lustigt att testa det nya fiket i stan. Efter en hemma-dag igår var det roligt att få se lite folk i allmänhet och Andréa i synnerhet.

Sigge pigge är inte helt i gängorna, så han har sovit mycket idag. Till skillnad från den senaste veckan. I morse fick jag till och med sovmorgon till 6.50. Förmiddagen spenderade vi utomhus. Sixten sov i vagnen och jag satt i solen. Egentligen behövdes det dammsugas, men det får vänta till en mulen dag.

När Daniel kom hem från jobbet drog jag ut och sprang. Jag hade jätteont i magen så jag höll på att banga. Men som Paolo säger: skippar man en gång, skippar man två och sen skiter man i det helt. Och bättre att ge sig ut och inte bry sig om resultatet, än att inte ge sig ut alls. Så ut gav jag mig. Det blev ingen rekordtid, men nu är det i alla fall gjort.

Nu är jag redo att kasta in handduken. Det är ju, som bekant, en dag imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar