måndag 9 februari 2015

En lugn dag med inslag av sol

Klockan 5 stod Sixten upp i sin säng och tyckte att det var dags att gå upp. Det tyckte inte jag. Jag fick honom att somna om en timme och sen gick vi upp. Tur att det ljusnar någorlunda tidigt och att det är klart ute, så vi slipper gå vår morgonpromenad i mörker.


Vi har haft en väldigt lugn dag idag. Vi har varit ute ganska mycket eftersom det varit så fint väder idag också. När Sixten sov i vagnen satte jag mig och drack förmiddagskaffe i solen. Idag värmde den verkligen till skillnad från igår när det var iskalla vindar.
 
När Sixten vaknade tränade jag honom på att vara i solen. Vi brukar kalla honom för "Vampyren" eftersom han inte tycker så vidare värst mycket om solljus. Men jag tänker att min framtid kommer att bli lite lättare om han blir en soldyrkare. Som jag.


Han satt snällt i mitt knä och tittade på fåglarna och ekorren och på de två bilarna som åkte förbi. Sen blev det matdags. Jag provlagade lax och potatis på den nya spisen. Det gick prima.
 
I eftermiddag har vi läst böcker och lekt, vattnat alla blommor och tvättat två tvättar. Innan det var vällingdags badade Sixten. Jag behöver väl knappast berätta varför. Jag är så trött på detta spyandet. Men han älskar att bada och bli insmord, så det går ingen nöd på honom. Dessutom somnar han som en stock efter bad och välling.
 
Nu har Daniel precis kommit hem. Jag trodde nästan att han var borta. Jag väntar på att han ska duscha så vi kan titta på Farmen innan jag viker in klövarna för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar