söndag 8 februari 2015

Solsukterskan

Så länge jag kan minnas har jag varit en soldyrkare. Men såhär som jag känner för solen i dagsläget vet jag inte om jag har gjort någon gång tidigare i mitt liv. Det bara spritter till i kroppen och jag måste ut. Så idag har vi varit ute.
 
Det började med en väldigt tidig morgonpromenad. Men tack vare att Six vaknade så tidigt fick jag se soluppgången.


På vägen hem hade solen letat sig upp över trädtopparna.


När jag duschat och vi ätit frukost gick vi alla ut. Daniel grejade i trädgården och jag gick en sväng med Sixten som var trött. Det var ett givet val att gå där solen sken. Och vad jag njöt, fast vinden var kall.


Medan Sixten fortsatte sova gott i vagnen ställde jag fram en stol och satte mig och lapade sol.


När han vaknade satt vi en stund i solen innan det var dags att gå in och göra oss i ordning för att åka till mamma och äta söndagsmiddag.


Sixten hade dagen till ära på sig sin nya body med dinosaurier på. Busungen.


Mina syskon var såklart också bjudna på middagen och igår kom Karin hem efter att ha varit i Indien i tre veckor. Jag har verkligen saknat henne medan hon varit borta så hon fick sig en bamsekram. Ha! Hon som inte tycker om närhet. Men hon kramade tillbaka utan att beklaga sig.
 
Jag och Sixten promenerade hem och han somnade med en gång. Och då menar jag verkligen med en gång. Jag kom på att jag skulle låna mormors broddar, så jag gick tillbaka in för att hämta dem, och när jag kom ut hade Sixten somnat.
 
När vi kom hem ställde vi in den nya spisen. Den har ju stått ute i garaget och dragit sig ett par veckor, men idag var det dags. Alltså, den var pricken över i:et i vårt kök. Den gjorde sig verkligen om jag får säga det själv. Och det får jag ju.

 
Nu är vi laddade inför en ny vecka. Smörgåsar och matlådor är gjorda och jag har fixat barnvakt åt Sixten när jag ska till tandläkaren. Vi har gjort upp vårt träningsschema också: Daniel tränar måndag, onsdag och fredag - jag tisdag, torsdag och lördag. Ah, vi har koll på läget så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar