tisdag 3 februari 2015

Aja baja

Jag väljer mina strider. Jag gör verkligen det. Striderna handlar endast om sådant som är skadligt, ohygieniskt eller ömtåligt. Trots detta hör jag mig själv säga "aja baja" oräkneliga gånger per dag. Jag låter som en trasig skiva. Här har vi ingen vit soffa, så jag skulle kunna skriva en egen bok.

Aja baja mammas örhängen. Aja baja mammas lampa. Aja baja kattens mat.

Aja baja mammas blommor.



Aja baja mammas ljuslyktor.


Aja baja toaborsten.


Annars är det mesta tillåtet. Om man frågan pappan till barnet så finns det så många fler saker som är aja baja, men det här är vad Sixten och jag fajtas om hela dagarna.

Idag har vi varit på Öppna förskolan. Det var evigheter sedan. Föräldrarnas bacillskräck för diverse florerande sjukdomar har satt stopp. Men jag kan inte underhålla och aktivera Sixten hela dagarna, så jag trotsade min rädsla för bacillusker och åkte dit. Han tycker ju att sångstunden är så rolig. Och jag tycker att fikat är så gott. Win win.

Efter Öppna förskolan gjorde Lena och jag sällskap till ICA och handlade lite. När jag kom hem gjorde jag klart inbjudningskorten och anmälde Sixten till fortsättningskursen på babysimmet. Sigge pigge sover sedan två timmar tillbaka. Han borde verkligen inte sova så mycket längre, men jag har inte hjärta att väcka honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar