onsdag 4 februari 2015

Min dag i bilder

Det var tredje natten i rad som Sixten sovit oroligt och dåligt. Han vaknar en gång i timmen och är ledsen. Eller, han vaknar inte helt utan lugnar sig när han får nappen och hålla handen. Jag, däremot, blir klarvaken. Till på köpet vaknar han onödigt tidigt och vill gå upp på morgonen. Idag kände jag mig något sliten när det var dags att gå upp. Men det är bara bita ihop och köra.
 
Vi gick upp (och sen ner) och Sixten åt gröt. Som han älskar gröt. Det är nog hans favorit. Tänk vad jag fick truga i början.

 
Efter att han tvagats och fått på sig kläder gick vi ut och gick.


När vi kom hem unnade jag mig en riktig lyxfrukost. En sådan jag åt på helgen när jag var gravid. En halv portion gröt med hemmagjort äppelmos utan socker (jag snodde alltså Sixtens äppelmos), en halv proteinsmörgås med ett ägg och en mugg mjölk. Det var fan godare än godis.

 
Eftersom Daniel varit ledig idag passade jag på att åka till gymmet. Trots sömnbrist kände jag mig pigg i kroppen och testade att köra på crosstrainern samma antal calorier som innan jag fick Sixten. Och whoop whoop! En minut sämre än personbästa.


Jag blev så himla glad att jag tog i som en tok på power-passet efteråt. Jag var skakig och mör i hela kroppen när jag gick därifrån. Så skönt!
 
Det är verkligen ingen hemlighet att jag suktar efter sol. Jag skulle kunna ge vad som helst. Men idag unnande jag mig lite solariesolning. Fast jag vet att det inte är samma sak som solljus gör det gott för mitt psyke. Ljus som ljus. Och lukten av bränd hud. Mmm mumma. Nu känner jag mig inte lika trött och grå.


När jag kommit hem och duschat gick Daniel ut, och jag och Sixten lagade mat. Min lilla hjälpreda.

 
Efter maten gick Sixten och jag också ut och åkte pulka och tittade på när Daniel jobbade.


Min morbrors fru Elisabeth fyller år idag, och eftersom jag helt glömde bort hennes födelsedag förra året, kompenserade jag i år genom att åka dit med blommor.


Nu sover Sixten sedan en timme tillbaka och Daniel och jag sitter i soffan och tittar på tv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar