måndag 28 december 2009

Snart födelsedasdags

Ungefär vid den här tiden varje år börjar jag tjata om att jag snart fyller år. Något som retar gallfeber på Evelina. Mäh, det är faktiskt bara två månader kvar. Vilket Karl konstaterade var på dagen igår. Bra Karl! Jag har drillat honom väl.

Så eftersom jag snart fyller år tänkte jag börja önska mig saker. Jaha, var det nyss jul? Hm.

Det är så roligt varje gång jag ska till och laga mat, då jag upptäcker att jag saknar det ena efter det andra. När jag och Lena skulle göra pannkakor hade jag ingen visp. Jag fick ta fram elvispen och köra några varv. Det förvånade Lena att jag hade en elvisp men ingen vanlig handvisp. Det är tydligen tvärtom för de flesta andra. Och när jag bjöd mamma och Sven på mat härom veckan kokade jag pasta och konstaterade att jag inte hade något durkslag. Dessa båda saker är nu införskaffade. Önskar mig alltså ingen visp eller något durkslag.

Idag när jag skulle skala potatis upptäckte jag att jag tydligen inte äger en potatisskalare. Jag har en potatissticka men ingen skalare. Hur kommer det sig egentligen?
När jag skulle vända laxen insåg jag att jag inte har en såndäringa tång. Det vill jag också ha. Och en äggskärare. Och ett skyddslock som man har i mikron så det inte skvätter hej vilt. Och en ny spis. Ja, det var väl det. För nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar