söndag 27 december 2009

Juldagen

Det är ju sannerligen ingen hemlighet att juldagen är den stora ute-dagen. Mariestads, numera två, uteställen kryllar av människor som åkt hem för att fira jul med sina nära och kära. Detta leder ofta till stor förbryllning; vart ska man gå och när ska man gå för att vara säker på att komma in? Vi var 11 personer som tog det säkra före det osäkra och bokade bord. Därmed var vi garanterade en plats och vi slapp stå i kö. K-stin tyckte vi skulle ta en springnota. En mycket bra idé. Som blev verklighet? När vi ätit upp tog vi en stämpel och gick hem till mig för en lite mellanfest. Det har aldrig varit så mycket personer här innan. Och galet roligt hade vi.





Vi begav oss åter till Björnes där vi träffade en hel drös av kända ansikten. På vägen hem till mig hade jag och K-stin snöbollskrig på gågatan. Halt som satan var det med. Det var även där "Bira bira bira -vapenvila" myntades av en man som hade sinnena fulla av bruk. Ja okej, det var jag som sa vapenvila.
Väl hemma insåg vi att det såg ut som kriget varit och hälsat på. K-stin plockade ihop allt och förflyttade det till köket medan jag och Jimmy spelade tv-spel. När jag gick upp igår luktade det alkohol satan. Jag önskade för ett tag att jag hade en dörr till köket. Men efter lite vädring, diskning och städning var allt återställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar