fredag 4 december 2009

Egenfredag

Fredagar är bra dagar. Jag gillar fredagar. Inte för att arbetsveckan är slut, utan för att mina fredagskvällar är alltid så lugna och sköna. Fredagskvällar är min egenkväll. Jag tittar på de program jag inte hunnit titta på under veckan, fixidonar lite här hemma, jag kastar ett öga på Idol medan jag slösurfar och går och lägger mig när jag börjar känna mig trött. Så himla bra kvällar.

I eftermiddag gick jag ner en sväng på stan för att köpa Evelinas födelsedagspresent. Det slutade med att jag köpte en till min kusin Johan också, och dessutom julklappar till både Karin och Ananthi. Så kan det gå. Jag kände mig lite nöjd. Ytterligare två personer på julklappslistan jag kan checka av.

Jag har inte varit och hälsat på Jonna sen hon och Johan flyttat ihop, så idag gjorde vi slag i saken. Eftersom jag inte varit där innan så vet jag inte vad som förändrats sen Jonna flyttade in, men jag kan tänka mig att hon bidragit med sin kvinnliga toutch. De bor i vilket fall riktigt fint. Vi drack kaffe, skvallrade och jag råkade försäga mig igen. Men vad blir det då?

Nu ikväll kunde jag inte bestämma mig för om jag skulle göra julgodis, titta på The Hills, titta på Idol eller spela Guitar Hero. Det blev det sistnämnda. Herregud, vad det var längesen. Och herregud vad det är roligt. Det gick inte så dåligt som man kunde tro. Jag har suttit här och spelat Guitar Hero Metallica tills jag blev yr och ögonen stod i kors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar