onsdag 30 december 2009

Karlstad

Idag har jag varit i Karlstad. När jag närmade mig Kristinehamn visade bilens termometer -26 grader. Sweet Jesus. Det är ju jättekallt. Jag var tvungen att stanna bilen och gå ut och känna hur -26 grader känns mot den bara huden. Jag stod där ett tag och kände efter och... ja, det var kallt. Sen åkte jag vidare.

Jag gick lite i affärer. Jag behöver nya kläder till jobbet men kände inte att jag hittade något bra. Men jag köpte en tröja som jag tror kommer bli min nya favorit. Inget att jobba i, men jag kunde inte låta bli. Och så gick jag en sväng på IKEA. Nu har jag en lampa i hallen så man slipper leta efter sina skor. Mycket behändigt. Det är ett par år sen jag bodde i Karlstad nu och jag är bara där tre eller fyra gånger om året. Men ändå vet jag precis i vilken fil jag ska ligga för att åka dit eller dit. Konstigt. Men smidigt.

Det huvudsakliga syftet med resan var att träffa min Linda. Vägen ut till Hammarö var som hämtad från Norrland. Det var snö snö snö. Inte saltat och moddigt som det är här. Solen sken och det var 15 minus. Helt fantastiskt.
Jag har inte träffat Linda sen i somras, men det kändes som igår. Det var hennes son Alfred som skvallrade om att det var längesen vi sågs. Guud, vad stor han blivit. Nu är han hela 6 månader och charmig som få. En glad liten fis. Precis som sin mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar