torsdag 17 december 2009

Skjut på det bara

Den där jäkla rapporten har hängt över mig hela veckan. Och jag har inte hunnit sitta något med den sen i söndags. Eller rättare sagt, jag har inte prioriterat den. Men idag var jag tvungen att ta tag i det. Inte bara ta tag i det - bli klar med den. Därför bokade jag redan igår in en fika med Karl i eftermiddag. Ja, det är så jag jobbar nuförtiden. Skjut på det bara. Till på köpet hade jag bokat en tvättid också. Men jag var klar med rapporten redan klockan 5. Det kändes bra.

Efter det satte jag igång att fixidona lite granna här hemma. Bäddat rent i sängen, städat jättenoga och våttorkat golven, tagit reda på tvätten och grejat med mina nya hyacinter medan julmusiken dånade. Allt för att hålla tankarna på annat håll.

Klockan är inte halv nio än och jag är nyduschad och klar. Guuud, så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar