lördag 19 december 2009

Göteborg

Igår tog jag och mamma Kinnekulle-tåget till Göteborg. En mycket passande dag att åka bort på eftersom jag var en sadpuppy efter sista dagen på jobbet. Jag har aldrig åkt Kinnekulle-tåget och tyckte att det var riktigt trevligt. Jag gillar ju att åka tåg över lag. När vi kom fram till Götet gick vi och fikade. Det är så mysigt att vara med mamma sådär. Bara hon och jag.

Jag ville så gärna gå på Liseberg, och det var det huvudsakliga syfte med vår lilla resa. Det är så fint med alla ljus. Igår var det tredje gången jag var där. Jag blir lika fascinerad varje gång. Jag går och tittar och tittar så jag glömmer bort allt runtomkring.
Det var väldigt kallt igår, och tillsammans med all julbelysning och julsång infann sig en smutta julkänsla. Nej, inte en smutta. Total julstämning enda in i själen. Gött som snus. Jag som hade en hel del innan, trodde inte att det kunde bli så mycket mer. Men det kunde det.
Ganska frusna men nöjda begav vi oss till Bengt A. Där stod middagen och väntade på oss.




Idag hade jag bett om att få åka till IKEA. Det går åt värmeljus som smör i solsken i det Lundellska hemmet. Och mamma och Bengt var inte sena att uppfylla min önskan. De saker jag verkligen ville ha, förutom ljusen, fanns inte. Istället kom jag hem med många antal nya ljuslyktor. Det kan man inte ha för mycket av. Eller?
Mamma och Bengt är inte nöjda med de nya sängarna och passade på att prova några andra. De såg för roliga ut. Det såg ut som om de bodde där.

Efter IKEA tog vi oss in till Nordstan. Satan i hela gatan vad vi inte var ensamma om att julhandla där. Men eftersom jag inte skulle handla något så gjorde det mig inget. Jag fnissade åt att bli skuffad hit och dit, tacklad som om alla runt omkring mig var hockeyproffs. Jag kan inte annat än att säga att jag var ganska trött när jag satte mig på tåget i eftermiddags efter att ha haft en jättebra toppen trip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar