söndag 20 december 2009

Sköna söndag

Jag tycker om söndagar. Anledningen till det är att det sällan finns några måsten under söndagarna. Eller så är det så att jag sett till att det är så. I vilket fall. Skönt är det.

Jag tillät mig att ta en sovmorgon och tog mig upp ur sängen något senare än vad jag brukar. Så pass att Jonna undrade varför jag aldrig loggade in på msn, eftersom hon visste att jag bara suttit hemma och kollat på film igår kväll. Vi bestämde att en fika vore på sin plats. Vi har ju inte träffats på hela veckan. Så när jag skjutsat hem mamma som kom med tåget träffades vi på stan för att inhandla en julklapp innan vi satte oss på Ströget. Jag höll på att halka omkull när vi skulle gå över gatan och Jonna sa att om det hade blivit så att jag lagt mig där på vägen så hade hon bara fortsatt att gå, utan att titta sig om. Det är vad jag kallar vänskap.

Nu ikväll har Ananthi varit här och vi har kollat på One Tree Hill i vanlig ordning. Jag bjöd henne på mat och pratade så mycket att jag glömde salta och peppra. Ananthi tycker att jag pratar för mycket. Vi fick till och med spola tillbaka filmen och börja om från början. Men då var det faktiskt inte bara jag som pratade bort den. Det är inte så att jag inte kan vara tyst. Det är bara så att jag inte vill. Eller?

Imorgon börjar en ny arbetsvecka. Jag ska jobba alla dagar den här veckan. Det blir inget jullov för mig. Men jag tycker att det ska bli roligt. Framförallt ska det bli roligt att köpa en ny bänkskiva. Men nu måste jag klippa luggen och duscha. Och herregud, vad klockan är mycket.

1 kommentar:

  1. Då blir det renoveringen i köket under mellandagarna? Blir säkert bra ...

    http://neonelakitchen.blogspot.com/

    SvaraRadera