måndag 14 december 2009

Kjollös

Imorse när jag stod i dörren för att åka till jobbet kändes det som jag hade glömt något. Jag hade en bestämd känsla av att så var fallet. Ganska snart insåg jag att jag glömt ta på mig kjolen. Där stod jag i jacka, halsduk och stövlar. Utan kjol. Jag kan inte ens skylla på att jag var trött, för det var jag inte. Jag kan faktiskt inte komma på någon bra ursäkt. Jag fick ta av mig stövlarna och gå in och ta på mig mer kläder. Så går det när man har tankarna på annat håll.

Jag fick en present av en elev idag. Precis vad jag behövde i min suckighet. Jag kunde inte ha blivit gladare. Sen kröp han upp i mitt knä, lyfte min lugg med båda sina händera och frågade hur många rynkor jag har.
- Mäh! Inga!
- Hihi. Jo, två.
Han lät mig också veta att om jag kaxar så kommer jag få en puss. Imorgon ska jag äta kax-piller till frukost.

Nu ska jag snart åka och jobba på Krabban. Träffa mina gamla tanter och farbröder. Dubbla skift idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar