torsdag 31 december 2009

En snabb tillbakablick

Såhär när året närmar sig sitt slut funderar man på om det har varit bra eller dålig, vad som här hänt, vad man vunnit och förlorat. Jag kan inte annat säga än att jag har haft ett galet bra år. Det bästa i Annaminne.

Det började med lärarexamen i januari. Fem års studier till enda. Så skönt det kändes.

Jag var i Angered på anställningsintervju. Fick jobbet men tackade nej.

Jag fick mod och klippte lugg. Vilket visade sig vara en bra sak. Min mojo.

Jag och mamma åkte till Egypten för sol och bad.

Jag fyllde 25 och hade en fantastisk examens- och födelsedagsfest på Ebbetorp.

Jag fick ett vick på Mariaskolan. Jag trivdes så himla bra och var själaglad varje dag.

Morfar gick bort. Det hör givetvis inte till det som gjort året bra. Men fram till det så gav han mig många fina minnen jag ofta tänker tillbaka på. Som när vi var på sjukhuset när han skulle operera ögonen, och han pratade mer om längden på min lugg än själva operationen.

Det var en fin och varm vår vilket resulterade i en fin bränna redan tidigt av sommaren.

Jag jobbade på Krabbis och hade en bra midsommarafton.

Jag badade sju gånger på en dag.

Jag var på Brommö för första gången. Med båt dessutom.

Jag låg i hängmattan titt som tätt och blev väl omhändertagen.

Törebodafestivalen var en bra uppladdning för USA-resan.

Och vilken resa sen då. Hur bra som helst. Fantastisk.

Jag kom hem, fick årets blåmärke, och flyttade till Lund.

Jag gick och blev mindre folkrädd. Bra investering för framtiden.

Jag blev uppringd och erbjuden jobb. I dessa tider kan man inte tacka nej så jag flyttade hem igen och började jobba.

Jag köpte en lägenhet och flyttade till stan.

Andréa fick en bebis.

Jag tatuerade mig.

Hela december bjöd på julkänsla och snö!

Jag var på anställningsintervju och fick jobbet.


Hur ska 2010 kunna slå detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar