torsdag 12 november 2009

Promenad, storhandling och konsert

Istället för att dricka kaffe, vilket vi i princip alltid gör, gick jag och Karl en promenad i eftermiddags. Tack vare det har jag idag varit på ställen jag aldrig varit förut, gått på stigar jag aldrig gått på förut. Mycket trevligt.
Jag hann nätt och jämt hem innan jag och mamma åkte och storhandlade åt mig. Nu är det inte så tomt i mina skåp längre. Alla basvaror finns numera fint uppradade på sina utvalda platser. Jag plockade upp alla varor medan mamma finjusterade mina gardiner. Sen åt vi lite granna innan vi begav oss till teatern. Vi skulle titta på ”Till minne av Cornelis”. Visans Vänner i stan arrangerade konserten som skulle bjuda på en norsk gästartist. Men gästartisten dök aldrig upp så istället underhöll Visans Vänner oss och det hela mynnade ut i en allsång. Jag kunde inte låta bli att skratta lite åt det hela. Det var jätteroligt. Inte riktigt vad vi förväntade oss, men väldigt trevligt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar