fredag 13 november 2009

Fredagsfika

Det känns riktigt bra att avsluta arbetsveckan och börja helgen med en rolig fika. Och det är precis vad jag har gjort i eftermiddag. Jag och Jonna träffas inte så ofta, bara hon och jag, så det är extra roligt när det blir så. Vi kom att prata minnen och kom fram till att vi varit med om en hel del skojigheter tillsammans. Som när ett fyllo på pizzerian spydde i luvan på min Canada Goose-jacka så diskret att jag inget märkte, och jag efter en stund frågade Jonna om jag hade något i min luva. Eller som den gången jag sa till killen på torget att Jonna fick spilla precis hur mycket hon ville och precis vart hon ville utan att han behövde tycka till om det.

Vi kom också på att vi inte pratat om lördagkvällen. Det är standard att göra det, men det har liksom glömts bort i veckan. Vi fick oss några goda skratt när vi tänkte tillbaka en vecka.
Efter en önskan fick jag se en halvhjärtad imitation av Roger i Bonde söker fru, men fast den var halvhjärtad var den klockren. Jag vet att det kanske inte är så positivt att liknas med Roger men det är själva dialekten och kroppsspråket som är likt. Inget annat.

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska ge Idol en chans till. Jag brukar tröttna och sitta och zappa efter fem minuter. The Hills säsong 5 känns faktiskt mer lockande. Nu när jag har ett internet som tillåter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar