torsdag 12 november 2009

Gråstarr

Jag har börjat fundera på om jag har fått gråstarr. Herregud, jag ser grått hela tiden. När såg jag solen senast? Jag menar en hel dag, en hel dag med sol. Jag minns det inte. Jag vill ha en fin höstdag med minusgrader och full sol. Jag längtar så efter solen. Men om jag inte får en fin höstdag med minusgrader kan jag gärna ta en varm dag med 30 plusgrader istället. I ett annat land. Där man kan snorkla och gräva ner tårna i glödhet sand.

Jag tänker ofta på en historia Alex Schulman berättade:

Gud kom ner till jorden för att se hur det var med människorna. Han besökte Sverige och upptäckte att folk faktiskt bor här året om. Han blev bestört och sa: "Men jösses... Bor ni här?! Hela tiden? Men snälla ni, det förstår ni väl att det inte var meningen? Jag tänkte att ni kunde åka hit på sommaren och stanna några veckor. Men inte att ni skulle BO här."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar