lördag 28 november 2009

Julskyltning

I helgen är det julskyltning i Mariestad. Egentligen är det väl inte så mycket att hänga i granen, men det är ändå tradition att gå en sväng bland alla stånd som är uppställda i stadens centrum. Karl och jag gick och tittade lite och jag inhandlade en krans att hänga på dörren. Alla mina grannar har det så jag kände att jag är tvungen att ta seden dit jag kommer. Det är lite fint också. Till traditionen hör även att man ska titta på grisen som finns på torget. Man ska gissa dess vikt, men det gjorde inte vi.

Nu i eftermiddags ringde Elin som är hemma på besök. Vi gick också en sväng och kollade läget. Men det började regna så vi gick och tog en kaffe istället. Det var längesen jag träffade henne så vi hade en del att prata om.
Efter det mötte jag upp med Ananthi och vi tittade på fyrverkerierna. Där träffade jag på både Anna, Ellen och Patrik. Roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar