söndag 22 november 2009

Julbelysning

Vi har julbelysning på tre ställen i trädgården, förutom utejulgranen. På altanen, på balkongen och i flaggstången. De två förstnämnda är ganska lätta att sätta upp medan flaggstången är något krångligare. Man får gå runt den varv efter varv. Det ser helt galet ut. Vissa år har det varit snö på marken så man ser spåren. Man kan ju undra vad det är frågan om. Svenne är en hejare på att sätta upp flaggstångsbelysningen. Det vart så bra så.

Jag vill gärna hjälpa till genom att assistera Svenne. Men jag lyckas inte alltid så bra. Jag trasslar ihop sladdarna, och jag trasslar in mig själv i dem. Svenne stod och tittade på mig när jag försökte reda ut det hela. Han flinade och när jag fastade med foten i förlängningskabeln kunde han inte låt bli att skratta åt mig. Men jag redde ut det, och det är ju liksom lite det som är huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar