fredag 20 november 2009

20 november

Idag är ingen vanlig dag för det är Jonnas födelsedag! Grattis grattis till henne. Det är den 20 november och det innebär att det även skulle ha varit pappas födelsedag. Grattis till honom också. Dagen till ära har jag tatuerat mig. Ja, tatuerat mig. Det är något jag har tänkt på sedan pappa gick bort så jag har inte gjort något överilat eller ogenomtänkt.
Jonna har sedan länge lovat att följa med mig. Gulliga hon som ville spendera sin födelsedag på detta sätt. Igår bestämde sig även Lena för att följa med så vi var tre glada musikanter, nej två glada och en rädd, som begav sig till Skövde i eftermiddags. Jag var inte nervös. Jag var rädd. Genuint jävla rädd. Det blev inte ett dugg bättre av att Jonna och Lena satt och berättade om alla kriminella, knarkande tatuerare de hört talas om. Ola visade sig vara en hyvens kille och lugnade mig genom att berätta att det inte skulle göra så ont eftersom det var en enkel tatuering som dessutom bara skulle ta fem minuter att göra. Det gjorde faktiskt lite ont. Men det tog bara fem minuter. Lena höll mig i handen och Jonna förevigade det hela.


På jobbet håller de på att vaccinera barnen. Föräldrarna följer med och därför har det anordnats ett provisoriskt väntrum. Jag blev full i fniss när jag såg skylten de gjort.

Observera grisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar