söndag 22 november 2009

Kalaset på Ebbetorp

Festen på Ebbetorp gick som smort. Det var mycket trevligt. Mamma och min morbrors fru Elisabeth börjar kunna det här med stora kalas nu. Igår var vi typ 60 personer. Först var det champagne och tilltugg, sen buffé och efterrätt. Kvällen avslutades med kaffe, kakor som mormor bakat och tårta.

Mamma och Karin

Lilla kusinen Johan

Karl, Erik och Rolf

Plutten är så fiin

Men Karin! Ja, du är också fin.

David öppnar alla sina presenter

Min kusin David, tillika mitt hjärta och födelsedagsbarn, blev nöjd med sin present från mina syskon och mig. Men det visade sig att hans flickvän Elin har en sådan så de ska byta till en snögubbe istället.


Jag och Svenne lämnade festligheterna när vi fikat och jag mötte upp med mina tjejer som varit och firat Jonna. Vi begav oss till Björnes där jag bland andra träffade Niklas. Det är så roligt när man springer på personer man verkligen inte räknat med att träffa. Ännu roligare blir det när det är en person man inte träffat på ett tag. Vi hade jätteroligt tillsammans och det kändes nästan som förr i tiden. Deja vú. Vi spelade Black Jack och jag förstod inget. Vi vann och vi förlorade och nej, vi vill inte ha någon försäkring.
Jag träffade också Johan Hellsten. Inte för att det hör till ovanligheterna, men igår var det den 21 och vi bestämde för redan en månad sen att vi skulle träffas som igår. Visade han sin så skulle jag visa min. Och så blev det. Precis som vi bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar