tisdag 17 november 2009

En liter yoghurt

När jag slutat jobbet åkte jag till Töret för att hämta Karin som ville ha skjuts till stan. Men jag blev lite tidig så jag passade på att hoppa in på Gullbergs och köpa yoghurt eftersom jag tog det sista imorse. Jag stoppade ner yoghurten i en påse tillsammans med min plånbok. När jag och Karin sedan hoppade in på Bröderna Anderssons för att hämta en sak mamma beställt skulle jag ta min plånbok ur påsen. Jag stängde bildörren och började gå ikapp Karin. Efter några steg ser jag att jag går och bär på en liter yoghurt, och inte min plånbok. Men vad blir det då? Jag började skratta och Karin vänder sig om och undrar vad jag håller på med. Sweet Jesus. Typiskt mig, konstaterade hon.
Jag med min stora mun råkade också försäga mig. Karin gav mig onda ögat. Matthias skrattade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar