måndag 30 november 2009

Hålla handen, ägget och spermien

För andra gången på en vecka har en av mina elever hållit mig i handen medan vi läst. Det börjar med att han ska göra typ tusen nålar på mig, och slutar med att han håller mig i handen. Sen sitter han där som ett ljus och läser hur bra som helst. Jag har valt att inte kommentera det, utan bara vänligt och tyst hållit tillbaka. Idag gick han steget längre och satt och grejade med mina naglar med den handen han inte höll i mig. Det är mysigt. Jag älskar att hålla handen.

Idag frågade en annan elev hur homosexuella kan få barn. Jag sa att han skulle fråga sin mamma. Men han gav sig inte. Det visade sig att han inte visste hur heterosexuella får barn heller, och han skulle veta allt på detaljnivå. Jag berättade i grova drag, med fina ord om ägget och spermien. Han låg över bordet och skrek ”äckligt”. Men det var ju han som bad om att få veta. Han konstaterade till slut att han nog är för liten för att göra barn. Ja, lille vän. Du är nio år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar