torsdag 1 april 2010

Skithjärna

Jag säger det igen, jag har sagt det förut, men saken är den att det aldrig tar slut - kan jag inte bara få sova ordentligt? Alltså, min hjärna.. Den tänker ju på precis det den vill. Jag kan inte styra det. Och jag tänker att "tänker jag på det här en gång till kräks jag". För jag vill verkligen inte tänka på det. Jag är så trött på att tänka på det. Men sen helt plötsligt kommer jag på mig själv. Då har hjärnan tagit en liten promenad dit, utan att fråga mig om lov. Skithjärna.

Jag hade tänkt, och såg fram emot att, gå en morgonpromenad idag. Men här står ju regnet som spön i backen. Ingen go korv att gå ut i. Så nu är jag klädd för att köra ett pass på gymmet istället. Gårdagens abs-pass har gett mig en härlig träningsvärk i magen. Jag gillar att ha träningsvärk. Träningsvärk och jag, vi skulle kunna leva lyckliga tillsammans.

Idag ligger Lena Spena Haddock under farbror doktorns vassa kniv igen. Vaken, dessutom. Usch då. Det är så att jag blir lite nervös också. Men det kommer gå så bra.
Och Lena, för alla gånger du sagt det till mig under mina två sjuk-veckor: jag går och tränar nu då!
Så. Jävla. Ägd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar