torsdag 15 april 2010

Lång dag

Föräldramöte stod på schemat denna kväll. Därför har det idag har det varit en jättelång dag på jobbet. Jag kom hem för typ en timme sedan, och nu sitter jag här och försöker varva ner. Jag hade behövt ett rejält träningspass, känner jag. De som säger att lärare jobbar för lite kan skita på sig.
Jag och Emil hade pratat om att träffas en sväng i eftermiddag, men han hade tokmycket jobb att stå i, så vi fick skjuta på det till en annan dag. Istället fick jag läsa om honom i dagens tidning.

Och ja, det är ju inte konstigt att han har mycket att stå i, när han numera är både trav- och fotbollsexpert. Jag tror att Emil är den ende i min närhet som lägger lika mycket tid på jobbet som jag. Dessutom tror jag inte att jag känner någon annan som fått ett helt uppslag i en tidning. Emil Pemil, är du en kändis eller?

Istället för att vara med Emil, fick jag massa jobb gjort. Än så länge ser det ut som jag kan få en ganska jobbfri helg. Men det kan i och för sig ändra sig imorgon. Det där kan man inte säkert veta.

Näe, nu måste jag gå och lägga mig. Det är trots allt en ny arbetsdag imorgon. Den sista den här veckan. TGIF tomorrow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar