lördag 3 april 2010

Påskafton

När vi var små hade Karin och jag varsin höna som man har godis i. Alltså, de är så fula. Så fula att de blir häftiga. Jag har letat fram min och tagit med den hit. Den är påsk för mig.

Påsken innebär, liksom julen, traditionsenligt firande. Och jag som är lite smått galen i traditioner trivs som fisken en dag som denna. Vi ska precis som alla andra år åka till min morbror och äta påskbord i kväll. Jag ser verkligen fram emot det. Dels på grund av själva påskbordet med nubbe, men även på grund av att jag träffar min släkt alldeles för sällan. Jag har redan bestämt att jag ska sitta som en köttbulleboll i Davids knä. Och sen ska jag mucka bus med både Svenne, David, Johan och Bengt. Roligt roligt.

Eftersom Syster Yster fyller år imorgon ska vi fira henne hos Bengt ikväll. Två flugor i en smäll, som man brukar säga. Hon ska inte få mindre än fyra presenter. Man kan ju tro att hon fyller typ jämnt, men det gör hon inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar