måndag 12 april 2010

Brandlarm

Den här synen mötte mig när jag kom ut imorse:

Ja, jag fick skrapa rutorna. Det kändes inte helt okej. När jag startat bilen berättade den för mig att det var -2 grader ute. Jag undrar om det var därför jag drömde att pappa körde fast i snö. Jag sov med fönstret på vid gavel, och kanske frös jag och drömde om snö.

Idag har det varit drag på Djäkneskolan. Någon lustig elev startade brandlarmet och hela skolan var tvungen att utrymmas. Brandbilarna kom och polisen kom. I en av brandbilarna kom brandmannen Stefan. Jorå såatte.
Jag tyckte att det var en nyttig erfarenhet, i vilket fall. Själva brandövningen alltså. Jag visste ju inte riktigt hur rutinerna var. Men eleverna guidade mig och berättade precis hur jag skulle göra och vart vi skulle ta vägen. Nu är jag redo för en riktig brand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar