söndag 11 april 2010

Bänskivsbyte

Jag har tidigare nämnt att mitt kök varit i behov av en ny bänkskiva. Jag har skjutit en del på det, eftersom det har känts som ett projekt. Men nu har jag tagit tag i det, eller jag skulle nog vilja säga att jag delegerat det.
Hela förra helgen och igår har mamma och hennes manliga bekant hjälpt mig med detta. Efter slit och släp är det nu helt klart.


Nu är min bänkskiva svart och matchar mitt golv. Det syns inte på denna bild, men så är det. Det blev ett helt nytt kök. Och jag kan numera lägga mackan direkt på bänken. Det kände jag inte att jag kunde innan. Det kan ha med min bacillskräck att göra.

Dagen har jag startat med en morgonpromenad med Ananthi. Jag är mör och fick mjölksyra i lårmusklerna i Stockholmsbacken. Men det var skönt att gå ut i friska luften, och solen skiner ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar