lördag 17 april 2010

Fönsterputsare

Igår när jag gick och la mig resonerade jag lite med mig själv, angående att ställa väckarklockan eller inte. Jag kom fram till att jag gott kunde sova tills jag vaknade av mig själv. Givetvis vakande jag kvart över 6 och kunde inte somna om. Jag saknar ju liksom somna-om-genen. Men jag försökte och gav upp klockan 7. Eftersom gymmet öppnar först klockan 9 drog jag på mig kläder och gick ut en morgonpromenad istället. Ja, idag har jag brutit min lördagsrutin med flit. Och då är det okej.

Nu håller jag på att putsa mina fönster. Jag är ingen expert på området, men ser jag en förbättring så är jag nöjd. Och bättre blir det. Det finns dock ett fönster som statens kontrollant inte skulle godkänna. Jag hade behövt en såndäringa rakbladsskrapa. Det är målarfärg på fönstret som sitter som berget.
Jag kom att tänka på när målarna var här i höstas och målade dem, och jag och Andréa stegade in här. Så fnissiga vi blev när det stod professionella målare i sovrummet där jag, la amatöra, höll på att måla om.

Åter till fönstren.

1 kommentar:

  1. I think there is a genuine need for window cleaners in Nacka since people here actually don't get time to do this job themselves.

    Fönsterputsning

    SvaraRadera