måndag 5 april 2010

Vart tar det vägen?

Jag funderar på en sak. När man sitter vid datorn händer det ibland, i mitt fall typ jämt, att man skriver rakt ut i ingenstans. Man sitter här och knappar, och när man tittar upp så har man inte skrivit någonstans. Som när man till exempel ska skriva i ett lösenord, så har man råkat trycka bort markören. Åter till min fundering. Det man skriver ut i ingenstans, vart tar det vägen? Jag tror att Reinfeldt eller CIA eller KGB eller något liknande snappar upp det.

Jag har nu gjort ett prov på Kalla kriget, Kubakrisen och Vietnamkriget. Det är lite klurigt att göra prov. Man ska ju ta med det viktigaste, men jag tycker att allt är viktigt. Det oviktiga är ju redan bortsollrat av andra. Därför brukar mina prov bli ganska stora och omfattade. Hittills har ingen klagat, eftersom eleverna gärna vill visa att de kan och att de har läst på. De gånger jag gjort mindre prov har många känt att de läst på för mycket och i onödan. Inte för att man kan göra det, men det är så de känner. Så jag fortsätter köra på med mina stora prov.
Nu ska jag bara planera arbetsområdet Antiken, så är jag redo för en ny arbetsvecka.

Jag har precis ätit kycklingen. Någon kan väl ringa framåt kvällen och se så jag lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar