måndag 5 april 2010

Sista dagen på påsklovet

Sista dagen på påsklovet. Som alltid går det alldeles för fort och när jag skulle sova igår låg jag och tänkte på att jag borde åkt bort. Jag ångrar mig nu. Jag skulle åkt bort två dagar eller tre. Typ till K-stin eller Smögen eller Stockholm. Samtidigt har jag haft saker här hemma, saker som jag tagit ikapp eftersom jag har dåligt med tid på veckorna. Men jag skulle behövt komma bort.

Min dag började redan klockan sju. Då var det tydligen dags att vakna. Gymmet öppnade inte förrän nio idag så jag fixidonade lite här hemma innan jag gick dit. Jag har en grymme träningsvärk efter lördagens pass, men av någon anledning så går det lättare att träna med träningsvärk, bara man har blivit varm.
På tal om träning så har Ananthi, i egenskap av vän men även instruktör, sagt att jag borde investera i ett par spinningskor nu när jag har blivit helt galen i det. Dessa skor ska tydligen göra stor skillnad. Det säger både hon och många på internet. Japp, jag passade på att goggla lite imorse. Har man en gång provat vill man aldrig spinna utan dem. Så säger hon, så säger bloggarna. Helt klart värt att tänka, på med andra ord.

Jag kom på att jag kanske bör äta något idag och när jag tog fram kycklingen ser jag att det står "Nytt recept" på påsen. Vadå nytt recept? På kycklingar då eller?

Sen läste jag "Mördad med saltlake". Herregud, vad brutalt. Så kan man ju inte skriva. Jag stod och tittade på påsen en bra stund. Helt förbluffad och förundrad var jag. Och vadå 80 % kyckling? Vad har jag köpt för nåt egentligen? Sen såg jag att det inte stod mördad utan mörad. Ja, det var ju bra det. Sen funderade jag på om det är nytt recept på saltlaken? Eller vad är saltlake? Är inte lake en fisk? Nej, jag fattar inget. Kanske bör jag äta något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar