måndag 19 april 2010

Braxellibraxbrax

Idag har jag gjort mina naglar. När jag gick därifrån slängde jag ett öga mot residenset. Och vem stod där och fiskade, om inte plutten. Det var egentligen ingen större överraskning. Det var ju där vi stod och fiskade igår. Jag gick i alla fall dit och Markus visade mig vad han fått på kroken precis innan jag kom. En rejäl gös.

Svenne fick också napp. Men han fick en brax. Det fick han även igår. Jag försöker vara en cool storasyster till Svenne. Jag vill liksom inte skämma ut honom. Så igår när han fick napp höll jag inne med min glädje. Men det bubblade inom mig. Jag ville göra indiandansen.
Idag, när det bara var han och Markus där, kunde jag inte hålla mig. Min dans gjorde jag dock innan jag fick fram mobilen och började filma Svennes fångst.


Plutten blev inte lika glad som jag. Brax är tydligen inget man vill ha på kroken. "Dom är så jävla fula och äckliga"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar