söndag 18 april 2010

Luktar hallongrottor

När jag haft en produktiv dag, så som den igår, brukar dagen efter bli desto mindre produktiv. Men inte idag har jag bestämt. Jag har bestämt att det finns några saker som ska vara gjorda innan dagen är slut. Jag har gjort en liten check-lista:
  • Baka
  • Smörja min skinnjacka
  • Förbereda morgondagens lektioner
  • Räkna ut hur mycket jag kan dra av i deklarationen
Bakningen är avklarad. Jag har gjort hallongrottor så det luktar i hela lägenheten.

På tal om att lukta förresten. När jag klev ur bilen på mossen igår kände jag att det luktade gödsel, och tänkte att det är väl min morbror och kusin som är ute och sprider. Det blåste ju därifrån. Sen tänkte jag inte mer på det. Och hängde ut min tvätt på tork. När jag kom hem hit och skulle lägga in mina rena kläder luktade de kobajs. Jamen det var ju roligt. Så nu hänger de på vädring här ute.

Mormor berättade igår när jag var där att morfars gravsten kommit på plats. Hon hade inte varit där och sett den, så vi hoppade in i bilen och burnade dit. Och så fin den var. Det var som om den var gjord för att ligga där. Eller ja, det var den ju. Men den passar verkligen in med de andra äldre stenarna. När vi stod där och beundrade stenen kom min morbror. Jag vart så glad! Jag hade tänkt på honom hela dagen. Jag kan ha sådana dagar då jag är galet Bengt-sjuk. Så att han dök upp där lite oväntat gjorde min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar