lördag 10 april 2010

Huset fullt och fullt upp

Shit! Klockan är redan kvällen och den här dagen har liksom bara försvunnit ifrån mig. Jag har inte gjort det jag borde, men ibland finns det helt enkelt saker som är roligare att göra än att rätta prov.

Sarah Jessica Parker låg och sov så gott när jag kom hem. Jag kände att det var mysigt att någon låg i sängen när jag hem från gymmet. När klockan blev halv ett var jag tvungen att gå in i sovrummet och titta efter livtecken. Och där låg hon. Men sin lilla stjärt på min kudde. Så söt så. Ja, har man en 180 säng att hållas i så kan man ligga på vilket håll man vill. Jag gick fram och petade på henne och då gnydde hon till. Jag frågade om hon ville sova lite till, och jag förstod genom diverse konstiga ljud att hon vill det. Så jag satte mig i soffan och rättade lite.

Mamma och hennes manliga bekant var också här. Jag berättar mer om varför imorgon. Lena ringde och var trött på att se sina väggar och frågade om fick komma över. Självklart fick hon det. Herregud, vad jag var trött på min lägenhet när jag suttit inne i tre dagar när jag var sjuk. Jag visste precis hur hon kände. Bara att hon har varit sjuk betydligt längre än så, och därför borde vara mer trött på det än jag.

Men så ropar de där proven på mig ändå, och jag satt och rättade medan Sara och Lena konverserade lite över huvudet på mig. Då och då inflikade jag med något mindre klokt, och sen var det dags att stoppa något i magen. Då hade jag rättat de tre första frågorna av 14. Det är ju en början i alla fall.

Vi drog till donken, och nu har jag bytt i sängen och städat. Ja, hur söt Saras röv än är så kvarstår det faktum att jag har bacillskräck. Och så vitt jag vet så kan man inte byta i sängen för ofta. Jag sitter här och vädrar korsdrag för jag är så satans varm. Dessutom luktar kontaktlim väldigt starkt. Jag vill ha frisk kall luft. Jag längtar ut. Jag måste gå ut. Nu.

2 kommentarer:

  1. hahaha, låg jag me rumpen på din kudde? vilken gudasyn. stackars dig. jag skulle sanerat rummet, fast jag är ganska renlig av mig.

    SvaraRadera
  2. Snuttan, det gjorde inget. Dessutom är din rump inte särskilt stor. Och säkert är den ren också.

    SvaraRadera