tisdag 29 september 2009

Lyckolöv

För väldigt väldigt många år sedan såg jag ett tecknat barnprogram. Det var två djur som var ute och gick i skogen en höstdag. Löven föll av träden, precis som nu, och om man fick ett löv på sig och fångade det var det ett lyckolöv. Ett löv som gav tur och lycka under året, tills man fångade ett nytt nästa höst.
Sedan jag såg det här barnprogrammet har jag varje höst fångat ett fallande löv. Det har inte varit så svårt med tanke på att jag bor i skogen. Idag fick jag årets lyckolöv. Ett fräknigt litet mök.


Jag har en väldig träningsvärk idag. Jag är så öm att jag fnissar när jag tar av och på mig jackan. Jag gör konstiga ljud när jag sätter mig och reser mig. Det gör ont på ett skönt sätt så jag klagar inte. Jag tycker dock att det är märkligt, för det var inte så länge sen jag gymmade.
Jag var precis hos min morbror Bengt. Jag höll på att stupa in i farstun då jag skulle ta av mig stövlarna. Givetvis stod han och såg när jag höll på att skalla golvet.
- Aaaaj! Shit!
- Vad gör du?
- Fan, det känns som jag har ljumskbrock. (Jag fnissade)
- Vad har du gjort?
- Gymmat.
Bengt flinade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar