söndag 6 september 2009

En sittning senare

Klockan är sen eftermiddag och jag har precis gått upp. Jag har sovit bort i princip hela dagen. Men det var det värt. Nu har jag varit på min första sittning. Det var fantastiskt roligt igår.
Vid 21-tiden begav K-stin och jag oss, uppklädda ut i tårna i ett blåsigt och regnigt Lund, till AF-borgen för förfest. Sittningen var klockan 23 men jag tror inte att vi satt till bords förrän efter midnatt. Min bordskavaljer för kvällen hette Martin. Han drog ut min stol och fyllde alla mina fyra glas med öl, vin, snaps och vatten. På min andra sida satt en Mårten och mittemot satt Magnus. Gött. Jag som är så bra på namn. Tre män som börjar på M, hur skulle jag hålla reda på detta?
En av kvällens höjdpunkt(er) var snapsvisorna som sjöngs i fyrstämmor. Grymt imponerande. Magnus hade en rejäl pipa och jag kunde inte låta bli att bara titta på honom och förundras. Efter desserten dansade vi till K-stins playlist, vilket innebar bra musik hela natten lång. Vi körde som alltid våra special moves, och lärde de andra bland annat Åke-dansen och Inidandansen. Vi måste verkligen sluta med det där.
Runt halv sex släntrade vi så sakteliga hemåt. Under vår promenad hem slog två saker mig. Det ena var att det är riktigt roligt att klä upp sig. Jag menar verkligen klä upp sig. I cocktailklänning. Det andra var att det fortfarande är mörkt halv sex på morgonen. Är sommaren slut nu?

Näe, lite frulle kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar