tisdag 15 september 2009

Korv, kaffe och Karl

Idag har jag ätit korv till middag. Jag gillar korv. Korv är gött. Medan jag stod där och stekte korven kom jag att tänka på att det vore gott med lite kaffe på maten. Då kände jag att kaffe med Karl skulle sitta fint. Dels för att jag inte har någon kaffebryggare och inte vågar röra Tommy Papps espresso-maskin. Vilket lett till att jag dricker pulverkaffe. Det smakar inte alls illa som alla påstår. Knepet är mycket pulver och mycket mjölk. Karls kaffe smakar trots allt godare. Dels saknar jag Karls sällskap.

Så kom jag att tänka på en gång i våras när jag kom till Karl för att dricka kaffe och han precis hade tittat på ett avsnitt av Family Guy. Han skrattade, han återberättade och skrattade lite till. Vi har pratat om det här avsnittet flera gånger efter det, men jag har aldrig sett det. Så när jag ätit youtubade jag det. Karl har sagt att det inte är så roligt om man inte sett hela avsnittet, och det faktum att vi hypat det under flera månaders tid gjorde att jag inte hade alltför höga förväntningar. Men klippet fick mig att skratta högt för mig själv.


Korv. Kaffe. Karl. Korv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar