lördag 15 maj 2010

Värme

Jag bad om värme. Värme fick jag. Återigen en in-my-face-upplevelse. Efter fikan med Lena och Jonna, och efter en sväng på stan, drog jag och Lena till gymmet. Där uppe fanns det dålig luft och värme. När jag bytt om var jag redan svettig. Efter en stund på crosstrainern var jag så varm så det var inte klokt. Jag skulle säga till Lena, men på grund av att jag hade musik i öronen, skrek jag "Titta, Lena! Titta på mig!! Som den braiga vän hon är slängde hon ett öga på mig, och nickade instämmande för att sedan återgå till att koncentrera sig på sin egen träning. "Titta, Lena! Så jävla äcklig!!" fortsatte jag.
Efter 45 minuter hade jag fått en kallsup med mitt eget svett och på så sätt nästan drunknat. Jag var så varm. Jag fick panik. Jag visste inte vart jag skulle göra av mig själv. Och när vi kom ut från gymmet var det sol och varmt.
Ikväll kör jag barfota.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar