onsdag 19 maj 2010

Vägbyggen

Det tar mig numera nära en timme att åka till, och även från, Skara. Orsakerna till det är:
  1. De bygger en rondell här i stan, vilket stoppar upp trafiken en del. Dessutom får man åka en liten omväg.
  2. Jag måste åka en omväg på grund av att de stängt av motor- vägen. Det gör att jag kör på en 70-väg istället för 110.
  3. Det står en vakt och stoppar trafiken. Man får turas om att köra i de båda riktningarna. Med min otur blir jag alltid stående och får vänta.
Jag har bevis för min otur. Titta här! Min resa hem.

Denne unge man lät alla före mig åka. Seriöst. Tack så mycket. Han kom fram till mig, lät mig veta att det bara skulle ta tre minuter innan jag fick åka vidare, berättade att jag skulle följa efter en ledningsbil, satte flaggan lite nonchalant under armen och kramade sig en snus. Jag fick vänta i mer än tre minuter.

Under tiden konstaterade jag att det var sommarvärme. 26 grader. Göttans. Jag lyssnade på Kings of Leon. Vilken är låt nummer fyra på albumet "Only by the night" måntro? Bra skit.

Så kom min trafiklots. Jag följde lydigt efter. Jag kände att jag ledde ett folk. Jag tyckte inte om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar