måndag 24 maj 2010

En svordomens dag

Jag har intagit världens skönaste pose i min soffa här nu. Jag måste memorera den så jag kan sitta likadant igen någon annan dag när jag förtjänat det. Det här är den bästa stunden på hela dagen. Jag är nytränad, nyduschat och sitter i soffan med datorn i knät och läser igenom alla bloggar jag följer. Det här är stunden jag ser fram emot hela dagen.

Idag svor jag åt en elev. Inför hela klassen. Det är oprofessionellt. Men det bara kom. Jag är inte mer än människa. Jag fick dåligt samvete och bad om ursäkt efter lektionen. Då frågade han om jag svurit åt honom. Det hade inte han lagt på minnet. Bra att jag påminde honom. Han sa att det var lugnt. Men jag ringde ändå hem och berättade för hans föräldrar. De sa att det förmodligen var befogat om jag gjort det. Det kändes skönt att de stod bakom mig. Men ändå. Det är inte okej. Herregud. Det är inte okej.

Det är bara två och en halv vecka kvar till sommarlovet. Det är inte mycket, men shit i hela gatan vad mycket som ska göras innan dess. Jag skriver som alltid en lista på vad jag måste göra och den är sinnessjukt lång. Jag fattar inte hur det ska gå till. Jag fattar inte hur jag ska hinna med allt. Och betygen ska vara satta torsdag nästa vecka. Ge mig fler timmar på dygnet, tack.
För min egen skull hoppas jag på dåligt väder i helgen så jag kan jobba med gott samvete och inte frestas att gå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar