söndag 2 maj 2010

Grönt

Jag kom i säng i skaplig tid igår, men kunde inte somna fast jag var jättetrött. Det finns fördelar med att bo mitt i centrum, men inatt var det ett fasligt liv här utanför. En grupp med killar stod nedanför mitt fönster och var mäkta osams. Jag kände att det var tur att jag inte bor på markplan så att säga. Den känslan förstärktes ytterligare när någon av killarna krossade en ruta in till min granne här nere. Fifan, vad rädd jag hade varit.

Jag startade dagen med en promenad i solen. För alla som låter sig luras av att solen skiner - det är faktiskt kallt ute. Det blåser kalla vindar. Men solen gör sitt till och när man kommer i lä känns det lite vårigt. Jag tog en annan väg än den jag brukar. Jag dras av någon anledning mot vattnet vid den här tiden på året. Det var likadant när jag bodde i Karlstad. Jag är ganska säker på att det beror på att jag är uppvuxen med sjön utanför dörren. Så idag gick jag utmed Värnen. Den var klarblå och luktade sjö. Jag kände för att bada.
Träden börjar bli gröna. Det känns rätt. Det är fint.


Idag har jag en liten lista med saker som måste göras:
  • rätta prov
  • klippa luggen
  • göra müsli
  • tvätta
  • köpa mjölk
  • bränna en ny skiva till bilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar