lördag 1 maj 2010

Kramruta

Jag vaknade och kände mig pigg. Det var ganska ljust i rummet och jag tänkte att "gött, jag måste sovit rätt länge". Inte längre än 8 dock, eftersom klockan inte ringt. Jag tittade på uret och den visade 05:09. Neje! Jag som inte kan somna om. Jag låg och vände och vred mig länge. Tittade på klockan igen, 05:50. Men så hände det. Jag somnade om. Sensationellt! Hur är det möjligt? Hur gick det till? Hur gjorde jag? Jag måste veta, så jag kan göra samma sak nästa gång.

På Mariaskolan där jag jobbade förra våren fanns det en kramruta. I den kunde man ställa sig om man kände ett behov av en kram. Igår saknade jag en sådan på Djäkneskolan. På måndag är det jag som ska fixa en kramruta. Jag ska fixa en i lärarrummet också. Nu fnissar nog mina närmaste tjejer och tänker att "hon är allt bra smart den där Anna". Man är inte dummare än man gör sig, svarar jag på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar