söndag 30 maj 2010

Mors dag

Jag tog en sovmorgon till klockan 8, drog på mig träningskläder och gick ut och gick en promenad i solen. Det är bra dött i stan en söndagsmorgon. Jag mötte inte många själar. Bara några som var ute och rastade hunden, någon som gick med stavar och en tjej som jag är övertygad om gick sin walk of shame. Det vill säga att hon var på väg hem till sin egen säng iförd samma kläder och smink som hon hade när hon gick hemifrån igår. Jag log lite för mig själv och tänkte på tiden då det begav sig.

Hela förmiddagen har jag jobbat som ett djur för att kunna åka hem till mamma och äta Mors dag-middag utan att känna mig stressad, utan att känna att jag egentligen inte har tid att fira henne och mormor. För ingen är mer värd att firas än min mamma. Jag råkar nämligen veta att hon är den bästa mamman. Tråkigt för er. Toppen för mig. Och mina syskon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar