lördag 1 maj 2010

Avatar

Jag är precis hemkommen från en filmkväll hos Ananthi. Vi hade små planer på att gå på bio först, men det gick ingen film som föll oss i smaken. Jag föreslog att vi skulle hyra Avatar istället. Vi var och såg den på bio i julas och jag vart helt förtjust i den. Den är så fin. Då säger Ananthi att hon tänkt köpa den på ICA för 149 bojne. Det ville jag med. Och eftersom vi satt 2 meter från Oxen, gick vi dit och köpte varsitt exemplar.

Jag tycker inte om att gå hem i mörkret. Men eftersom vi började titta på filmen i skaplig tid var det fortfarande någorlunda ljust när jag påbörjade min korta promenad hem. Men det är faktiskt värre att gå hem i skymningen, då man ser allt oklart folk, än att gå hem i mörker då man slipper se dem. Tur att jag tog en telefonkatalog som låg i Ananthis trappuppgång. Då hade jag något att slå med i fall det hade behövts.

Damen i fråga ska åka till IKEA imorgon och jag har lagt in en beställning på en ny spotlight att ha i vardagsrummets tak, då Micke och Lena varit här och hämtat den som han lämnat kvar. Inte för att jag har haft den tänd nämnvärt mycket på sistone, men en mörk dag kommer jag svära för att jag inte har någon. Så nu hoppas jag att Ananthi hittar den jag vill ha, och till på köpet kommer ihåg att lägga den i sin kundvagn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar