måndag 17 maj 2010

Norges nationaldag

Återigen en måndag då jag undrade om det var ett jäkla skämt när klockan ringde imorse. Trötters tös var bara förnamnet. Men som i princip alla dagen efter, och dagen efter dagen efter har jag tänkt tillbaka på helgen och insett att det är helt klart värt att vara trött. Men jag vaknade till någonstans vid Götene och har varit hyfsat pigg resten av dagen. Det var inte ens motigt att gå till gymmet för att köra abs och spinning.

Efter det begav sig jag och Karl ut på en promenad. Karl är en sadpuppy. Det gör ont i mig när mina vänner är oglada. Jag ville bara krama honom hel och glad, men jag var apäcklig eftersom jag inte hade duschat efter spinningen.
Jag gjorde mitt bästa för att få honom lite gladare. När promenaden närmade sig sitt slut frågade jag Karl om jag är den roligaste kompisen han har. Han skrattade, svarade ja och gav mig en kram. Jag hoppas i alla fall att jag gjorde lite nytta genom min förträffliga analys- förmåga. Tänk att den kan vara bra att ha ibland. Och det där med raka rör är inte helt oroligt heller. Snarare lägligt.


Regler är till för att följas.
Att återinföra eller kasta i sjön, det tåls att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar