söndag 16 maj 2010

I kohagen

Jag och Lena gick till Ekudden under vår promenad förut. Där går korna och betar för fulla munnar. De brydde sig inte speciellt mycket om att vi gick igenom deras hage. De är inte speciellt blyga. Och det var inte Lena heller, som försökte bekanta sig lite med kalvarna. Hon gjorde ett bra jobb, om jag får säga det själv.

När jag var nere i tvättstugan frågade min granne om jag fortfarande bodde kvar här. Öh.. Ja? Jag har tydligen inte setts eller hörts till på ett tag. Det har tydligen lönat sig att smyga på tå när jag lämnar lägenheten på morgonen. Men det är märkligt att han inte hörde oss inatt. Vi borde väckt hela kvarteret när vi gjorde våfflor.
Jag är grymt imponerad över att det inte vart en enda fläck på min vita duk. Det är bra jobbat av fyra onyktra våffelätande killar. Däremot undrar jag vem som spillde öl på mitt hallgolv. Kan det ha varit samma person som intog min dusch det första han gjorde när han kom hit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar